HJC Helmets Grand Prix de France - Qualifying Practice

Publication date: 19/05/2018 18:00

HJC Helmets Grand Prix de France - Qualifying Practice

P3 Danilo Petrucci – 1’31.381


Il sole di Le Mans illumina il sabato di Alma Pramac Racing che nelle qualifiche del Grand Prix de France ottiene un risultato fantastico con la prima fila di Danilo Petrucci e il settimo posto di Jack Miller.

Petrux festeggia con il suo team una prima fila straordinaria, la sesta nella sua carriera. Il sabato del pilota di Terni non inizia nel migliore dei modi, però. Danilo è costretto a passare dalla Q1 ma l’ottimo passo in FP4 (secondo tempo a 1 centesimo da Dovizioso) gli da grande fiducia. Petrux vince alla grande le Q1 e nelle Q2 fa un capolavoro nel secondo time attack chiudendo al terzo posto dietro a Zarco e Marquez.

“Sono molto contento per questo risultato. Malgrado la caduta di ieri, il feeling è sempre stato molto buono. Non sono riuscito a prendere la qualificazione diretta alla Q2 ma nelle FP4 ho avuto indicazioni molto positive. Sono felice e ringrazio il team per questa prima fila. Domani sarà una battaglia”.


The sun is shining over Le Mans and Alma Pramac Racing celebrates a fantastic result in qualifying for the Grand Prix de France with Danilo Petrucci on the front row and Jack Miller in P7.

Petrux celebrates in Parc Ferme with his team an extraordinary front row, the sixth in his career. The Saturday of the rider from Terni does not start in the best way, however. Danilo was forced to pass by Q1 but the excellent pace in FP4 (2nd quickest) gave him great confidence. Petrux wins the Q1 and in the Q2s he does a masterpiece in the second time attack, finishing third behind Zarco and Marquez.

“I’m very happy with this result. Despite yesterday’s fall, the feeling has always been very good. I wasn’t able to qualify directly for Q2 but in FP4s I had very positive feedback. I’m happy and I thank the team for this front row. Tomorrow will be a battle”.